tisdag 27 september 2011

En dag att leva för!


Hej alla besökare! Detta har inte hänt idag utan i sommras, men när jag såg denna man idag mitt i körfältet i sin rullstol så kunde jag inte låta bli att tänka på denna händelse!
(22 juli 2011)
Då har man redan gjort en god gärning idag, hjälpe en rullstolsburen alkoholist. Han luktade så jävla illa så jag trodde att jag skulle spy och var så himla smutsig men vad gör man inte för dom sjuka och svaga i detta samhälle? Jo enligt mig så hjälper man dem och cruisar runt en bit så dom får prata ut om sitt liv och låter dom låna min mobil för att ringa efter alkohol och ger dom en cigg som dom inte har råd med själva... Jag känner mig glad efter den första gärningen för dagen men sen ska man hem till Eva min kära moster som inte kan städa själv pga privata skäl. Och senare hjälper man ju mina kära gamla morförälldrar med deras Julia eftersom dom inte får gå ut med henne själva...!
Känns som det blir en precis sån dag som jag tycker är värd att leva för! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar