torsdag 8 september 2011

Känner du igen dig? Skriv till mig!


Hej alla läsare!
Idag mår jag riktigt dåligt, jag vill bara bort från denna jord!

Jag har det jättejobbigt just nu, fick två anfall på raken imorse... Anfallen går inte att förklara bättre än att det är typ som om någon snabbspolar allt som finns omkring dig fast du själv spolas i slowmoation, man  pratar med sig själv och hör massa röster, allt som låter hörs jättehögt inne i ditt huvud och det blir bara kaos...! Tidsuppfattningen försvinner och man känner sig hjälplös.
Jag tror jag får dom här jobbiga anfallen när jag känner mig stressad och orolig som jag gör just nu. Lite för lite sömn kanske också spelar in men det är ingen som vet!? Skitjobbigt är det iaf! Hela dagen blir förstörd efter detta och man blir skit trött och deprimerad... :/
För ungefär ett år sedan gick till en överläkare på BUP (Barn och Ungdoms Psyk) för att förska få hjälp med detta. Jag försökte förklarade exakt vad som händer när detta anfall kommer och vad som händer under tiden så detaljerat och bra som det går, för man minns inte riktigt vad man gör under tiden som om man inte skulle ha varit närvarande, kanske derför tidsuppfattningen försvinner...?
Aja iaf så följde min mamma och pappa också med mig till överläkaren, men efteråt önskar jag bara att mamma följde med för pappa satt bara och flinade åt mig precis som överläkaren gjorde. Det känndes verkligen som om dom två satt och hånskrattade mig rakt upp i ansiktet. Läkaren sa att hon aldrig hade hört något liknande i hela sitt liv, och det känndes verkligen som om hon trodde att jag bara hittade på allt. Jag fick det kännslan av att jag var ensam om detta fenomen i hela världen!
Men när jag berättade för min syster om detta så sa hon att det kan hända henne också ibland, men det kanske bara är något fel på oss barn i familjen eller har du upplevt detta obehagliga?
Var snäll och skriv då till mig, så jag slipper gå här och tro att det är nått fel med mig!
Tack!
Kram // Charlie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar