torsdag 10 november 2011

Usch RFSL Örebro

 
Hej alla bananer och Heaven saknande vänner!
Nu har jag skrivit ett arg mail till RFSL Örebro. Tack vare dom så har vi ingen Gayklubb i Örebro längre...
Jag har pratat med min vän och klubbägare för Heaven, Peter Röckner. Jag undrade varför Heaven, Örebros ända Gay klubb har lagt ner eller som de säger "tagit en paus på obestämd tid". Svaret jag fick då är att RFSL har motarbetat oss....

"När jag startade Heaven så hade jag ett möte med RFSL där dom lovade mig att så länge jag kör mina fester så kommer vi inte att köra några. Och när jag planerar "Heaven Delux" och bokar in en känd schlagerartist, Hemlig, så går RFSL in och konkurrerar med oss genom att ha en egen fest där dom har bokat in Babsan.
Vi fick på grund av det backa och valde att inte boka den vi ville, då osäkerheten att det inte skulle gå ihop ekonomiskt fanns. Till saken hör att Örebro är en liten stad där det inte finns underlag för två gay klubbar. Sen är det också fel att RFSL konkurrerar med oss då dom får bidrag från kommun och landsting. Dom väljer att ha sin fest exakt samma dag som Heaven har öppet. Vi har bara öppet en gång i månaden och ändå så väljer dom att konkurrera ut oss genom att välja exakt samma dag", säger Peter.

Jag blev så upprörd när jag hörde detta så jag skickade detta mail till RFSL Örebro.

Hej RFSL, jag undrar nu vart fan man ska gå på gayklubb i Örebro nu när ni sett till att Heaven har lagt ner eller "tagit en paus på obestämd tid"? 

Jag måste ju åka till storstäderna för att festa och det räcker inte riktigt till mina studiebidrag... Resan kostar ca 500kr fram och tillbaka till Stockholm och ca 820kr till Göteborg. Sen ska man ju betala inträde som ligger någonstans mellan 100-200kr, sen så ska man ju köpa alkohol för det hör ju till när man festar... I slutändan kostar det någonstans mellan ca 800kr till 1300, mitt studiebidrag ligger på 1 300 typ!
Ska hela mitt studiebidrag som ska räcka 1 hel månad till massa andra saker som mat, kläder och fler nöjen, räcka en kväll??? 
Det är inte okej... så min fråga till er är, skulle det kunna vara något som ni skulle kunna betala för oss som vill gå på Gayklubb? Eller hur tycker ni att vi ska göra???

// Charlie Heldert

Jag har inte fått något svar än och det verkar inte som att jag kommer få något svar heller... Jag tror inte att dom inser vilket fel dom har gjort och det tycker jag är förjävligt!
Nu vet ni alla vad det var som hände, varför Heaven har tagit den paus som de har tagit. Vi får nu vänta på att Peter får tillbaka suget så Heaven kan ha en riktig stor fest då alla vi som saknar Heaven ska visa det med att komma!

XOXOXOXOXOXO ALLA BANANER OCH HEAVEN SAKNADE VÄNNER <3
Puss och kram svennebanan <3

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Bra att du skickar mail till oss och det är klart att du ska få svar.

    Det jag kan klargöra redan nu är att vi var i kontakt med Peter tidigt i våras och ville samarbeta kring vår 30-års fest, men det enda vi fick till svar var att det är nyttigt med konkurrens.

    Varför han inte tycker det längre vet inte jag, men det kanske du vet?

    Dagen efter festen läste jag på facebook att hans fest hade gått jätte bra med många besökare. Ett dygn senare skriver han att han ska lägga verksamheten på is.

    Det är inte lätt att hänga med i alla svängar och det är bara att konstatera att det inte är lätt att samarbeta med någon som inte vill.

    /Joakim Carlsson kassör RFSL Örebro

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret men jag vet inte mer än vad Peter har sagt till mig, och allt det står i inlägget...!

    Vart ska vi festa om vi vill gå på Gay klubb???

    SvaraRadera